دیپلماسی ایران به تنش‌های هندوها علیه مسلمانان واکنش نشان دهد-راهبرد معاصر

دیپلماسی ایران به تنش‌های هندوها علیه مسلمانان واکنش نشان دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تنش‌های هندوها علیه مسلمانان هدایت شده از دستگاه پنهان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل است، گفت: سازمان‌های بین‌المللی و مسئولان دیپلماسی کشور به مسئولیت خود در این باره عمل کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 02
کد خبر: ۳۷۳۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان توسط هندوهای افراطی گفت:  فجایع درگیری‌ها و تنش‌های هند که قطعاً تحریک شده از سوی دستگاه پنهان استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است باعث تأسف است.

 

وی افزود: متأسفانه ما هنوز شاهد ظلم هندوهای افراطی به مسلمانان این کشور هستیم که جنایت‌هایی مانند زنده‌ به گور شدن در خاک و سوزاندن مسلمانان در آتش، تخریب اموال و خانه‌هایشان و ضرب و شتم شدید آنان، تنها بخشی از ظلم‌‌هایی است که به مسلمانان می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: این کمیسیون فجایع صورت گرفته در هند علیه مسلمانان از سوی هندوهای افراطی را به شدت محکوم کرده و از دولتمردان هندوستان و نهادها و مراجع بین‌المللی توقع داریم که به این موضوع ورود کرده و مانع از بروز چنین تنش‌ها و درگیری‌های قومی و مذهبی شده و از گسترش آن جلوگیری کنند.

 

نقوی حسینی گفت: اگر درگیری‌های قومی و مذهبی در هند افزایش پیدا کند قطعاً امنیت این کشور به خطر افتاده و مشکلات گسترده‌تر خواهد شد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر نهادهای بین‌المللی به مسئولیت خود در این باره عمل کرده و مسئولان دیپلماسی کشورمان هم موضوع را پیگیری کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده